Piłki dla dzieci
Oto wyzwanie dla Ciebie. Wymień jedną zabawkę, która w takiej czy innej formie podoba się niemowlętom, małym dzieciom, przedszkolakom, dzieciom w wieku szkolnym, młodzieży i dorosłym. Oto podpowiedź. Chociaż dostępne są w wielu kształtach, rozmiarach, materiałach i wagach, pierwsze, z jakim się zetknąłeś w życiu, było prawdopodobnie okrągłe i lekkie.
Odpowiedź, oczywiście, to piłki. Każdy znajdzie piłkę dla siebie. Zazwyczaj te dla noworodków są wykonane z tkaniny i mają jaskrawe kolory, proste, kontrastowe grafiki, dotykowe detale i często mają ukryty wewnątrz dzwonek. Niemowlęta będą uważnie przyglądać się piłce i śledzić jej ruch swoimi oczami. Gdy siedzi, dziecko prawdopodobnie zaangażuje się w drobną zabawę ruchową, badając dotykowe cechy od wypustek wzdłuż żeber do wszytych wstążek o różnych kolorach, fakturach lub szerokościach lub odkrywając różnice między sekcjami podzielonych na segmenty piłek.
Około czwartego miesiąca życia dziecko sięga po piłkę, chwyta ją między otwartymi dłońmi i zaczyna badać jej kształt, przyswajając sobie uczucie okrągłości. Kiedy piłka potoczy się poza zasięgiem, dziecko dokłada wszelkich starań, aby ją odzyskać, przesuwając ciężar ciała, obracając tułów i starając się utrzymać równowagę, siedząc w pozycji pionowej, prawdopodobnie stając się sfrustrowane, kiedy piłka toczy się dalej przy każdej próbie.
Wraz z raczkowaniem pojawiają się nowe możliwości zabawy. Teraz dziecko może gonić i odzyskiwać ten przedmiot rozkoszy, a starsze dzieci i dorośli mogą rozszerzyć zabawę, dołączając do dziecka i tocząc piłkę tam i z powrotem. Takie zabawy budują zaufanie i wzmacniają to, czego dziecko uczy się o naturze piłki w ruchu.
Osiem części Tęczowej Piłki ułatwia chwytanie i trzymanie piłki. Podczas odkrywania piłki dziecko odkrywa różne kolory, niektóre jednolite, inne z prostymi wzorami od kropek i pasków po wijącą się winorośl, faktury od gładkich po nappy, grzbietowe lub siatkowe, oraz dźwięki od marszczenia po grzechotanie i piszczenie. Takie wielozmysłowe doświadczenia kładą podwaliny pod rozwój dyskryminacji słuchowej, dotykowej i wzrokowej.