Zbudowaliśmy stół sensoryczny. Co teraz?

Ze stołem sensorycznym możliwości zabawy są nieograniczone. Niech Twoja wyobraźnia będzie Twoim przewodnikiem. Weź pod uwagę zarówno suche, jak i mokre doświadczenia, to, co jest dostępne i ile masz czasu na "ustawienie sceny". Zacznijcie od prostych czynności i obserwujcie dzieci podczas zabawy. Zaufaj im, że będą wiedziały co robić i dadzą Ci znać, kiedy będą gotowe na nowe doświadczenia sensoryczne.

 

Piasek jest niezbędny. Tak samo jak woda. Obie zapewniają wiele godzin otwartej zabawy i nauki. Zacznij od rozłożenia pojemników o różnych kształtach i rozmiarach. Dodaj łyżki i łyżeczki, zarówno stałe jak i szczelinowe, sita, przesiewacze, wstrząsarki, dzbanki, lejki, miarki i łyżki. Jest to czas na adaptacyjne wykorzystanie zarówno narzędzi kuchennych, jak i zabawek. Używane w zabawie z piaskiem, układanie i zagnieżdżanie kubków zaprasza do napełniania i przesypywania i może być używane jako foremki do piasku.Kubki demonstrują różnice w objętości i masie pomiędzy kubkami z podziałką. Podstawowe pojęcia matematyczne.

Do zabawy w wodzie zestawy do herbaty zachęcają do przelewania. Nauka nalewania płynów bez rozlewania jest wyzwaniem wymagającym koncentracji i koordynacji, podstawowych umiejętności potrzebnych do rozwijania bardziej złożonych. Umiejętność nalewania bez rozlewania daje dziecku niezależność: możliwość samodzielnego nalania sobie czegoś do picia, gdy jest spragnione. Proponując komuś innemu napój, dziecko demonstruje świadomość społeczną. Nauka szacowania, ile płynu jest w dzbanku i wymyślania, jak podzielić zawartość równo między szklanki, rozwija świadomość matematyczną. Bez wątpienia, dzieci uczą się podczas zabawy.